8 Kasım 2013 Cuma

Aydınlanma Öncesi Dönemler

  Merhaba ;
                                 
  Geçtiğimiz günlerde apartmanımızın elektriği kesildi.

  Yaklaşık 18 saat de gelmedi. - Ay şehrin göbeğinde, böyle rezillik görmedim ayol. - Karanlıkta kaldığımız süre uzadıkça, çeşitli duygu değişiklikleri yaşamaya başladık biz de. - Sosyal bir gözlem geliyor hazır olun -.  Önce, bir süredir misafirimiz olan anne ve babam televizyonsuz günlerin ve arkadaşları arasında uydurdukları oyunların güzelliğinden bahsetti. Dolayısıyla şöyle bir 70 öncesine yolculuk yaptık. Akabinde, elektrik kesintisinin uzaması ile annemin daha çok küçükken, babaannesinin evinde gaz lambası ile oturdukları bir gecenin hatırası canlandı zihinlerimizde. En sonunda, uyumadan hemen önce ilk insanların yaşayışı hakkında bir şeyler konuştuğumuzu hatırlıyorum.

  Koyu karanlığın böyle etkileri var işte. Modern zamanlarda durduk yere zaman yolculuğu yaptırıyor.

  Ben de bu koyu karanlık içinde, telefonumun da şarjının bitmesi ile, elimde kalan tek teknolojik cihaza sıkı sıkıya tutunarak 2000'lerde kalmayı başardım. Fotoğraf makinemden bahsediyorum. O da size geceden bahsedecekti biraz :


Bu fotoğrafta günümüz dünyasını, nivea kremim ve tüy toplayıcı rulom temsil ediyor.


Mum ışığında kuş tüyünden kalemimle yazıya döktüğüm çok mühim bilgilerin yazılı olduğu parşömen topluluğu ve mumlar


O zamanlar seri üretim mi var, hep el işi - göz nuru.


Bitiyordu çekeyim dedim.





  Son iki fotoğraftaki kolye yeni. Birazcık etnik, birazcık çıplak göğüsleri ve rastalı saçları ile dans eden afrikalı kabile üyelerinin taktıkları kolyelerden... 

  Siz nasıl buldunuz?







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder